Direktlänk till inlägg 1 september 2014

Panikplan

Av Tokfrans - 1 september 2014 14:05

När jag nästa gång blir så där uppfyld av saknad och längtan av något som inte längre finns ska jag koncentrera mig på det jag har. Jagh ar in familj, det har jag skrivit själv, den är liten, men den är min. Har ungen gått och lagt sig, eller då hon är borta får jag väl koncntrera mig på den resterande familjen, mig själv, hunden och katterna. Kom ihåg det, innan ångesten tar tag i dig, träna med hunden, tvätta den, kamma den, klipp dens klor, borsta katterna, sy sovplatser åt dem, ta bilder på dem.


Panikplaner, jag behöver panikplaner. Allt går att tackla bara man håller fienden framför sig, och inte låter den överraska en.


#panik #panikplan #ångest #handlingsplan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tokfrans - 25 maj 2016 13:25

När blev det över ett år senare? När gick tiden, vad hände? Vad hände? Ungen blev äldre, det nya jobbet blev det gamla och förhållanden byttes ut. Varför gör jag livet så svårt för mig själv? Jag borde bara välja. Det här väljer jag, det här står...

Av Tokfrans - 5 januari 2015 08:05

Det enda jag gör är längtar tillbaka. Det är någon slags panikreaktion. Jag är skräckslagen inför mitt liv och det enda den handlingsförlamade idioten JAG gör är suktar tillbaka, till någon tid då allt kändes ens lite mindre skrämmande och hemskt. ...

Av Tokfrans - 29 december 2014 10:24

Malplacerad. Felplacerad. Felaktig och kantig. Kantstötande, fridstörande, oroväckande. Jag väcker oro.   Nej, inte så, utan jag bara inte passar in någonstans. Jag stöter alltid till någon vägg eller någons rygg, mitt knä skuffar till någons be...

Av Tokfrans - 10 december 2014 09:58

Igår tittade jag på bilder av min unge. Jag hade tagit några snabba bilder från hennes julfest, belysningen var dålig och jag tog bilder med telefonen så jag hade inga förväntningar då jag ögnade igenom bilderna. Tre närbilder fanns det på hennes ans...

Av Tokfrans - 6 december 2014 20:11

Vad är jag så rädd för? Ensamhet? Inte ensamhet som i ”ett liv utan en partner” utan den där ensamheten som jag känner också i ett rum fullt med vänner och släktingar. Den där isande, ihållande ensamheten som känns som en novembernatt, +2...

Ovido - Quiz & Flashcards